Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"European Public Prosecutor's Office: Comparative Analysis with Particular National Prosecution Systems"
Široký, Filip ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Gřivna, Tomáš (oponent)
Úřad Evropského veřejného žalobce: Komparativní analýza s vybranými národními systémy prokuratury Abstrakt: Úřad Evropského veřejného žalobce představuje nejen zásadní průlom v oblasti europeizace trestního práva, ale jako vůbec první prokuratura na světě s působností ve více státech též revoluční pohled na veřejnou žalobu v ostatních, nejen evropských, jurisdikcích. Vzhledem k tomu, jak citlivé téma je konvergence trestního práva na úrovni jednotlivých států EU, a jak moc si členské státy v této oblasti chrání svou suverenitu, není překvapivé, že na podobě, či dokonce na samotné existenci evropského prokurátora neexistovala (a stále neexistuje) shoda. Právě současná podoba úřadu, jeho strukturální dualita, kompetence, orgány, výběr žalobců, vztah a kompatibilita s národními systémy veřejné žaloby jsou předmětem této práce. Pro účely zkoumání efektivity evropského žalobce a případných alternativ jeho jednotlivých aspektů je pak z mého pohledu nejvhodnější novou instituci porovnat s jinými, již existujícími systémy prokuratury v několika vybraných vyspělých státech. Konkrétně byly zvoleny Německo, Francie, USA a Japonsko, a to s ohledem na reprezentaci anglo-amerického i kontinentálního právního systému, velikost HDP, geopolitický význam, historický vývoj právního systému a druh státního zřízení. V první...
Trestněprávní postih podvodných jednání s peněžními prostředky Evropské unie
Sotolářová, Daniella Sarah ; Pelc, Vladimír (oponent)
Trestněprávní postih podvodných jednání s peněžními prostředky Evropské unie Daniella Sarah Sotolářová Abstrakt Postupující integrace Evropské unie - a s ní spojené rozšiřování pravomocí jejích orgánů a užší spolupráce členských států v řadě oblastí - s sebou nese různé nové výzvy a staví řadu subjektů před řešení dosud nezodpovězených otázek. To platí i o trestněprávní oblasti a o subjektech činných v trestních věcech. V posledním období bylo na úrovni Evropské unie dosaženo zásadního pokroku na cestě k harmonizaci určitých trestněprávních norem a byly podniknuty zásadní kroky vedoucí k reformě soustavy institucí a orgánů aktivních v trestních věcech, v nichž jde o trestněprávně postižitelná porušení těchto norem. Nejdále se tyto harmonizační a reformní kroky dostaly v oblasti trestněprávní ochrany finančních zájmů Evropské unie před jednáními podvodné povahy. Ne všechno však bylo v daném překotném vývoji dotaženo. Otevřené - a nedefinované - zůstalo už to co vůbec patří do oněch chráněných finančních zájmů Evropské unie. Její normotvorba přišla s pojetím trestněprávně postižitelných jednání podvodné povahy zásadně překračujícím rámec toho co je běžně v právní teorii i praxi považováno za charakteristické pro činy dané povahy a vyšetřování těchto činů svěřila prvnímu nadnárodnímu justičnímu orgánu činnému...
Trestněprávní postih podvodných jednání s peněžními prostředky Evropské unie
Sotolářová, Daniella Sarah ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent) ; Kalvodová, Věra (oponent)
Trestněprávní postih podvodných jednání s peněžními prostředky Evropské unie Daniella Sarah Sotolářová Abstrakt Postupující integrace Evropské unie - a s ní spojené rozšiřování pravomocí jejích orgánů a užší spolupráce členských států v řadě oblastí - s sebou nese různé nové výzvy a staví řadu subjektů před řešení dosud nezodpovězených otázek. To platí i o trestněprávní oblasti a o subjektech činných v trestních věcech. V posledním období bylo na úrovni Evropské unie dosaženo zásadního pokroku na cestě k harmonizaci určitých trestněprávních norem a byly podniknuty zásadní kroky vedoucí k reformě soustavy institucí a orgánů aktivních v trestních věcech, v nichž jde o trestněprávně postižitelná porušení těchto norem. Nejdále se tyto harmonizační a reformní kroky dostaly v oblasti trestněprávní ochrany finančních zájmů Evropské unie před jednáními podvodné povahy. Ne všechno však bylo v daném překotném vývoji dotaženo. Otevřené - a nedefinované - zůstalo už to co vůbec patří do oněch chráněných finančních zájmů Evropské unie. Její normotvorba přišla s pojetím trestněprávně postižitelných jednání podvodné povahy zásadně překračujícím rámec toho co je běžně v právní teorii i praxi považováno za charakteristické pro činy dané povahy a vyšetřování těchto činů svěřila prvnímu nadnárodnímu justičnímu orgánu činnému...
Úřad evropského veřejného žalobce
Hendrych, Lukáš ; Šelleng, Dalibor (oponent)
Úřad evropského veřejného žalobce, abstrakt Úřad evropského veřejného žalobce je doposud nejambicióznějším projektem v oblasti europeizace trestního práva. Trestní právo je již tradičně oblastí, ve které si členské státy Evropské unie bedlivě střeží svou suverenitu a ke snahám o její harmonizaci či snad unifikaci se staví velmi zdrženlivě. I z toho důvodu je důležité se na tuto nově vzniklou unijní instituci blíže zaměřit. Členské státy totiž vůbec poprvé vytvořily subjekt, který bude mít kompetenci vyšetřovat a trestně stíhat trestné činy napříč zeměmi bez ohledu na národní hranice. Evropský nejvyšší žalobce se sídlem v Lucemburku se má podle přijatého právního rámce zaměřit především na trestnou činnost poškozující finanční zájmy EU, kterou má nejen vyšetřovat a trestně stíhat, ale jeho úkolem bude i zastupování veřejné žaloby v těchto věcech před vnitrostátními soudy. Největší přidanou hodnotou má být nezávislost úřadu na národních strukturách státních zastupitelství v jednotlivých členských státech. Nezávislost a odbornost spolu s přeshraniční působností má unijnímu rozpočtu - a tedy i národním rozpočtům - ušetřit desítky až stovky miliard eur, které se ročně utápí v přeshraniční finanční kriminalitě, především pak v dotačních, daňových a jiných podvodech, v aktivní i pasivní korupci či v legalizaci...
Úřad evropského veřejného žalobce
Hendrych, Lukáš ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Úřad evropského veřejného žalobce, abstrakt Úřad evropského veřejného žalobce je doposud nejambicióznějším projektem v oblasti europeizace trestního práva. Trestní právo je již tradičně oblastí, ve které si členské státy Evropské unie bedlivě střeží svou suverenitu a ke snahám o její harmonizaci či snad unifikaci se staví velmi zdrženlivě. I z toho důvodu je důležité se na tuto nově vzniklou unijní instituci blíže zaměřit. Členské státy totiž vůbec poprvé vytvořily subjekt, který bude mít kompetenci vyšetřovat a trestně stíhat trestné činy napříč zeměmi bez ohledu na národní hranice. Evropský nejvyšší žalobce se sídlem v Lucemburku se má podle přijatého právního rámce zaměřit především na trestnou činnost poškozující finanční zájmy EU, kterou má nejen vyšetřovat a trestně stíhat, ale jeho úkolem bude i zastupování veřejné žaloby v těchto věcech před vnitrostátními soudy. Největší přidanou hodnotou má být nezávislost úřadu na národních strukturách státních zastupitelství v jednotlivých členských státech. Nezávislost a odbornost spolu s přeshraniční působností má unijnímu rozpočtu - a tedy i národním rozpočtům - ušetřit desítky až stovky miliard eur, které se ročně utápí v přeshraniční finanční kriminalitě, především pak v dotačních, daňových a jiných podvodech, v aktivní i pasivní korupci či v legalizaci...
Úřad evropského veřejného žalobce
Brabcová, Anna ; Kunertová, Tereza (vedoucí práce) ; Svobodová, Magdaléna (oponent)
- Úřad evropského veřejného žalobce Ve své rigorózní práci se zabývám tématem Úřad evropského veřejného žalobce. Jedná se o projekt, který je v oblasti evropského trestního práva ojedinělý, velmi problematický, ale do určité míry se stávajícím směřováním Evropské unie nezbytný. Snahy o zřízení Úřadu evropského veřejného žalobce lze pozorovat již od první poloviny 90. let. Celému projektu bylo však nezbytné podřídit a přizpůsobit nejenom politickou vůli, ale zejména široké legislativní prostředí a příslušný právní základ. Následně, ani cesta k přijetí legislativního návrhu nebyla jednoduchá. Přestože se Evropské komisi podařilo v roce 2013 předložit obsáhlý legislativní balíček k posílení ochrany finančních zájmů, složitost zřízení evropské prokuratury potvrzují náročná jednání trvající čtyři roky, která byla završena v říjnu 2017, kdy bylo přijato dvaceti členskými státy formou posílené spolupráce nařízení č. 2017/1939, kterým se provádí posílená spolupráce za účelem zřízení Úřadu evropského veřejného žalobce. Hlavním cílem této rigorózní práce je komplexní analýza projektu evropského veřejného žalobce z historické perspektivy a zejména analýza vývoje tohoto projektu optikou posledních čtyř let s poukázáním na vedlejší otázky a aspekty, které s sebou projekt evropského žalobce nese - zejména...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.